La col·lecció d'animals dissecats

QUÈ ENS ENSENYEN ELS NOSTRES ANIMALS?
EL TREBALL

Fa molts anys que a l’Escola Espiga tenim una col·lecció d’animals dissecats.
Els alumnes i els mestres hi passem pel davant, els mirem. Ens criden l’atenció. Què podem aprendre amb aquest recurs, tant inusual en una escola però al mateix temps tant gràfic i valuós?
Aquest curs amb els alumnes de 6è hem dut a terme un treball d’investigació amb la finalitat de conèixer l’origen de la col·lecció, classificar les 50 espècies d’animals, conèixer-ne les característiques i costums,  organitzar la vitrina, etiquetar, ... i divulgar els aprenentatges adquirits.
Ens hem endinsat en el coneixement dels animals d’una manera molt propera, vivencial i dinàmica.
Hem volgut que la tasca realitzada esdevingui una eina de consulta per a mestres i alumnes.
El fet de conèixer la procedència de la col·lecció ens permet saber més de l’inici de la història de l’Escola Espiga. Qui la va regalar va ser un dels seus fundadors.